• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Får jag fråga om det finns någon underliggande anledning till varför folk tror att Klarna skulle rapportera. Dom har aldrig rapporterat under min tid som kund där och tror aldrig dom kommer göra det. I varje fall inte före några nya lagändringar träder i kraft vid ett årsskifte. Klarna går ju nog trögt har man ju läst om. Detta med att rappoetera känns inte som att det skulle ligga på kartan närmaste 5 åren i varje fall utan lagändringar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Skall tilläggas att Fairlo inte heller kommer gå över till UC för er som använder er utav dem. Pratade med en trevlig prick på deras kundtjänst.
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Får jag fråga om det finns någon underliggande anledning till varför folk tror att Klarna skulle rapportera. Dom har aldrig rapporterat under min tid som kund där och tror aldrig dom kommer göra det. I varje fall inte före några nya lagändringar träder i kraft vid ett årsskifte. Klarna går ju nog trögt har man ju läst om. Detta med att rappoetera känns inte som att det skulle ligga på kartan närmaste 5 åren i varje fall utan lagändringar.
Anledningen till att folk oroar sig för att fler långivare kommer att rapportera in till UC är att Finansinspektionen vill skärpa långivarnas kreditprövning genom lagstiftning.

De vill att samtliga aktörer ska rapporterna in till ett gemensamt kreditupplysningsföretag så att bankerna kan få samlad information om kundernas lån- och kreditengagemang.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fi-vill-att-alla-skulder-ska-ses-vid-kreditprovning
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Tror att UC kommer att uppdateras nästa vecka på måndag...
Ska bli spännande att se var jag landar,då mitt Remember är på enorma 450 000 kr.
Är det någon här som har så stort lån där.Ränta är inte att leka med 16%
:(:(:'(:'(:'(.
Får betala och bita ihop nu .
 
Senast ändrad:

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Månadsuppdateringen mellan 15 och 20 varje månad, sker den vid midnatt eller när som helst under dygnet?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Månadsuppdateringen mellan 15 och 20 varje månad, sker den vid midnatt eller när som helst under dygnet?

Innan alltså för typ ett år sedan så var det ALLTID midnatt. Nu sker det typ under dagen alltid för mig.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Alltid varit vid midnatt för mig.
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Månadsuppdateringen mellan 15 och 20 varje månad, sker den vid midnatt eller när som helst under dygnet?
Förra månaden uppdaterades UC den 18 mars. Så vi får vänta till minst den 18 april för uppdatering för den här månaden.

Det är väldigt sällan UC uppdateras 15-17:de. Oftast brukar UC uppdateras 18-20:de varje månad. Är det någon som vet om UC uppdaterar under helger?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Förra månaden uppdaterades UC den 18 mars. Så vi får vänta till minst den 18 april för uppdatering för den här månaden.

Det är väldigt sällan UC uppdateras 15-17:de. Oftast brukar UC uppdateras 18-20:de varje månad. Är det någon som vet om UC uppdaterar under helger?

Jag har aldrig varit med om att det uppdaterar under helgen. Däremot så behöver det inte alls vara minst 18:e april vi får vänta till.
Jag går in på minUC varenda dag och kollar.
Jag har varit med om att den uppdateras (exempel) 20:e januari och sen 15:e februari och sen 17:e mars för att sen uppdateras 14:e april.

Min uppfattning är dock att det på senare tid är vanligare med närmare 15:e i månaden än den 20:e
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag har aldrig varit med om att det uppdaterar under helgen. Däremot så behöver det inte alls vara minst 18:e april vi får vänta till.
Jag går in på minUC varenda dag och kollar.
Jag har varit med om att den uppdateras (exempel) 20:e januari och sen 15:e februari och sen 17:e mars för att sen uppdateras 14:e april.

Min uppfattning är dock att det på senare tid är vanligare med närmare 15:e i månaden än den 20:e

Har samma uppfattning numera
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp